Ubud bali

18 januari 2018 - Ubud, Indonesië

Gister 17 januari na het onbijt in ons hotel op het eiland gili trawangan was het weer tijd om onse koffers te pakken en naar onze volgende bestemming te gaan. Ubud in bali na een bootreisje en een auto reisje zijn we bij onse volgende hotel Sagitarius inn aangekomen. Naja hotel... Het is meer een soort bungalow parkje we zitten in een soort van huisje die bestaat uit slaapkamer en badkamer. Best groot nog met 2 heerlijke grote bedden. En een paar meter verder op een heerlijk zwembad. De straat waar we aan zitten is trouwens wel supper druk maar vanaf onze kamer merk je daar niks van. Nadat we aangekomen waren hebben we even een duik genomen in het zwembad en zijn we later de boel in de straat wezen verkennen. 100 meter verder op viel mij al meteen een groot bord op met Barcelona! Blijkt een tapas bar 💈te zijn. Maar helaas is die op woensdag gesloten. Iets verder op verdwaald in een straatje was een sushi bar 💈 niet veel keuze hadden ze daar dus gingen me maar wat anders zoeken. Beging van het zelfde straatje zat een Mexicaanse restaurant uit eindelijk daar maar gegeten. Super aardige mensen maar het eten was 🤢🤢.... Na dat we terug kwamen in het hotel vroeg de man bij de receptie wat we morgen gingen doen. We wisten het nog niet helemaal want er zijn genoeg plekken om te bezoeken. De man zei dat ie morgen avond dienst had in het hotel en overdag dus vrij was en ons wel rond wilde brengen tegen een kleine vergoeding natuurlijk. Hij schreef de must see dingen op die je gezien moet hebben als je hier bent. Een olifant tempel, rocky temple, vulkaan en rijstvelden en iets met holy water. Hij zei dat we eerst maar op internet moesten kijken of we dat wilde zien en dat we voor 11uur savonds het moesten laten weten want dan was hij klaar met werk. Na wat overleg zijn we terug gegaan naar de receptie en hebben we paar dingen uitgekozen. Het word: olifant Tempel, rocky tempel, vulkaan en rijstvelden. We hadden afgesproken om 9uur weg te gaan vanaf het hotel hier. Na het ontbijt zijn we eerst naar de olifant tempel geweest en daarna naar de rocky temple. Ik heb denk nog nooit zo veel trap treden moeten lopen op 1dag 🤦🏽 maar ondanks de zoveel traptreden was het t zeker waard om te bezoeken. Bij de tempels zijn veel winkeltjes van lokale mensen die nog best opdringerig kunnen zijn met spullen verkopen. Vooral van die omslag doeken die je meestal in tempels moet dragen omdat je niet met blote benen naar binnen mag. Die je trouwens bij de tempel zelfs gratis kan lenen maar de meeste mensen weten dat niet. Ik had aan 1 vrouwtje belooft dat als we terug zouden gaan naar de auto dat ik in haar winkeltje kwam kijken. Meer omdat ze me gewoon achtervolgde de heleweg en om maar van haar af te komen heb ik gezecht dat ik het beloof... Zo gezecht zo gedaan... Ik kwam er trouwens niet om heen ook want het leek alsof ze me op stond te wachten. Na 2 souvenirtjes gekocht te hebben voor waarschijnlijk veel ste veel geld want ik ging niet afdingen. Was de vrouw wel super blij en dankbaar. De gids zei ook dat het meeste geld ook naar de familie/gezin zelf ging en dat ik nu goede karma krijg. Na dat we weer terug in de auto zaten vroeg de gids of we nog langs een koffie plantage wilde gaan. De duurste koffie soort uitgepoept door een kopie loewak. Een soort van katachtig diertje. Ze eten een koffiebes waarvan het vruchtvlees word verteerd maar de pit/boon intact blijft en die poepen ze dan weer uit. De ontlasting word gewassen en daarna gedroogd en daarna word de schil er afgehaald. Ze worden dan geroosterd daar door krijgen de pitte een bijzondere smaak. Als ik het allemaal zo goed onthouden heb als je er meer over wilt weten moet je maar even google of zelf naar bali komen. Na een rondje op de plantage waar ze ook nog veel andere dingen hadden zoals fruit. Mochten we gratis koffie en thee proeven. Behalve de speciale koffie daar moesten we wel voor betalen maar omgerekend koste het niks. De koffie smaakt trouwens wel echt lekker. En heb ik een pakje gekocht om mee te nemen naar nederland. Na dat we klaar waren bij de plantage gingen we door de berg op om een vulkaan te bekijken... Rustig maar... niet de vulkaan die actief is. Eentje die "slaapt".. Daar hebben we geluncht even gezeten en zijn we door gegaan naar de rijstvelden wat een super mooi uitzicht heeft ook. Ookal waren we niet helemaal weer naar beneden gelopen omdat we geen trap meer konden zien. Het was ook niet nodig want het uitzicht van waar we stonden was mooi genoeg. Na deze toure zijn we weer terug in ons hotel en zijn we met het avond eten naar Barcelona tapas bar gegaan die vandaag gelukkig wel open was. En waar we super lekker gegeten hebben. De plannen voor morgen? Poging tot Uitslapen maar ben elke keer gewoon vroeg wakker. en dan rond de middag naar monkey forest de naam zegt het al. Bos met apen wat hier eind van de straat is.

👋 😘

Ow ja ps.. Me kleine neefje Ilay is vandaag jarig😘 happy Birthday ❣️ #KleineNeefjesWordenGroot😣

1. Marcella Luhulima:
    18 januari 2018
    En wederom weer genoten👍🏽😘😎
  2. Kim:
    19 januari 2018
    👍🏼Leuk weer! En herkenbaar soms, ben er ook geweest. 🐒veel plezier morgen. Kijk goed uit voor je spullen, die apen jatten alles. 😝