Snorkelen it is

27 januari 2018 - Maafushi, Maldiven

Na 2x snooze van me wekker was het toch echt tijd om op te staan. Omkleden ontbijten en om 9uur naar een ander hotel omdat we via hun de snorkelen toure gingen doen. Rond kwart voor 9 zaten we klaar om naar het ander hotel te lopen. Al snel kregen we bericht dat we er om kwart over 9 heen gebracht worden. Naja oke kwartiertje later maakt niet uit. Aangekomen bij het hotel moesten we nog even wachten. Ongeveer 3 kwartier ofzo.... Er was wat mis met de wc op de boot. Die schijnt niet goed door te spoelen. Waarbij ik dacht een hele oceaan om te plassen maar oke. Na een tijdje wachten en onze snorkelen uitrusting gekregen te hebben duikbril flippers en zo'n snorkel waar je door kan ademen en een handoek. Was het tijd om naar de boot te gaan. We waren met niet zo heel veel mensen dat was wel fijn. Een gezin uit finland een stel uit inda en een groepje aziaten... Na dat iedereen en alles op de boot was was het tijd om te gaan dachten we toen we de baai uitwaren moesten we weer terug. Voor wat weet ik nog steeds niet. Nouw eindelijk de zee op er was super veel zon maar ook wel een beetje bewolkt dat was wel lekker. Aangekomen bij het eerste snorkel plekje wat dicht bij een prive resort was. Werd al snel de regels uitgelegd geen koraal aanraken en niet op het strand komen omdat het een prive eiland is. Geen probleem was me toch te ver zwemmen het strand. Toch wel spannend zo snorkelen in de zee ene kant koraal andere kant blauw want er was niks alleen maar water. Na 20 minuten moesten we terug de boot op en gingen we door naar een plek waar dolfijnen zwemmen. Waar we niet mochten snorkelen alleen vanaf de boot kijken. Ik dacht zelf dat de kans klein was om de dolfijnen te zien. Maar wat waren het er veel en wat was het mooi om te zien! Na daar een rondje gedaan te hebben was het tijd om naar turtle reef te gaan. om te kijken of we nog wat schildpadden konden spotten. Het is een plek waar ze veel rond zwemmen zei 1 van de gidsen. En ja hoor er zwom er 1tje niet een hele grote maar zeker een hele mooie. Nadat iedereen wist dat er 1tje was gingen ze als gekken achter die schilpad aan zwemmen. Vooral die aziatische mensen.... Op de boot werd nog herhaald stuk of 100x niet aan raken. Dan zwemt ie weg.... En wat doet 1 van die aziatische mensen... Jaaa hoor dat kind raakt hem aan... Gelukkig ging de schilpad er niet meteen vandoor en konden we nog een tijdje naar t beessie kijken. Na allemaal weer de boot op te zijn gegaan was het tijd voor de lunch. Gebakken rijst met kip in een sausje wat groente en annanas super lekker allemaal. Alleen wel irrietant dat sommige mensen net doen alsof ze 100jaar niet gegeten hebben en dan gaan duwen en irrietant gaan doen. Fijn ook dat als je net klaar met eten bent er een man voor je komt staan met net iets te strakken zwempak aan... Nog even een stukje verder varen en dan kwamen we bij een zandbank aan. Daar kon je kiezen wat je zelf wilde doen zwemmen, zonnen of wat de meeste deden fotos maken. Ik zelf ging lekker boven op t dak van de boot liggen bruinen. Na dit dacht ik wel dat de dag voorbij was maar we gingen nog naar 1plekje om nog voor de laatste x te snorkelen. Aangekomen ging ik en Nilufer van de boot af met een gids met nog wat andere. Toen had de man die aan t stuur zat besloten ofzo dat de boot niet goed lag daar... En vaarde zo een paar meter verder. Gelukkig was er een gids bij want ik raakte ligtelijk in paniek... Vooral omdat ik naast hem zwom en hij omhoog kwam en haai riep.... Maar het was gelukkig maar een kleine haai die snel weg zwom. Na nog verschillende vissen en een grote kreeft te zien hebben was ik wel klaar met zwemmen. Het was allemaal super mooi en leuk om mee te maken. Maar terug naar het land vond ik toch ook wel weer fijn. De laatste dag in maafushi zou ik niet anders willen mee maken dan dit. Morgen nog een halve dag op het eiland en dan terug naar het vliegveld. Weer 4uurtjes vliegen terug naar kuala lumpur. Stiekum ben ik de dagen wel al aan het aftellen. Lekker me eigen bed en me hondje weer zien en me ouders en waarschijnlijk me zus aangezien die er altijd is bij ons("woont" op derzelf)....... Nog 4 nachtjes en dan weer lekker naar huis.